Treceți la conținutul principal

Îndreptar de Scrabble. X. VARIANTE ALE PARTIDEI DE SCRABBLE ANTICIPAŢIE



  Din Scrabble de la A la Jocher de Ninel Aldea

Partea a zecea. VARIANTE ALE PARTIDEI DE SCRABBLE ANTICIPAŢIE

Regulile de bază sunt aceleaşi ca la partida clasică de Scrabble anticipaţie. Regulile specifice sunt menţionate la fiecare gen.

ANTICIPAŢIE AVOCALICĂ

Arbitrul anunţă doar consoanele care intră în componenţa fiecărei grupe.
Nu se pun condiţii privind numărul consoanelor dintr-o grupă, cu excepţia grupei de 2 litere, care trebuie să conţină o consoană diferită de G şi J. În sală, arbitrul extrage 14 grupe de 7 litere folosind întreg stocul de litere şi anunţă numai consoanele.
Vocalele din stoc pot fi folosite de jucători pentru completarea până la 7 litere a oricărei grupe, pe măsură ce acestea sunt extrase.
Jokerii pot înlocui atât vocale, cât şi consoane.
În cazul anulării sau retragerii unei depuneri, literele folosite (consoane şi vocale) sunt eliminate

SCRABBLE EXCLUSIV – REZISTENŢĂ

În fiecare tur, jucătorii sunt obligaţi să depună toate cele 7 litere (scrabble), indiferent de punctajul realizat.
În turul în care nu poate depune scrabble, jucătorul abandonează partida.
Clasamentul se face în ordinea inversă a abandonurilor.
Fiecare grupă de litere trebuie să permită formarea a cel puţin un scrabble independent.
Penalizările se dau în puncte de clasament.


SCRABBLE EXCLUSIV – FOND

Nicolae Oprişiu

Inovatie a lui Nicolae Oprişiu, anii '80, dupa 1984 

În fiecare tur, jucătorii sunt obligaţi să depună toate cele 7 litere (scrabble).
În turul în care nu poate sau nu doreşte să depună scrabble, jucătorul scrie “PAS” în rubrica DEPUNERE de pe fluturaş.
Clasamentul se face în ordinea descrescătoare a punctajului total realizat de fiecare jucător.

ANTICIPAŢIE OARBĂ

Tinel AldeaInovație a lui Tinel Aldea, anii '80, dupa 1984

Fiecare jucător alcătuieşte, după cum doreşte, cele 15 grupe de litere, respectând regulile generale ale partidei de Scrabble anticipaţie. Grupele vor fi numerotate (grupa de 2 litere va avea numărul 1).
Grupele de litere sunt trimise sau înmânate arbitrului, într-un plic închis, înainte de începerea partidei.
Pentru fiecare tur, arbitrul anunţă numărul grupei cu care se va juca. În cazul primului tur, anunţă grupa nr. 1 (de 2 litere) şi prin tragere la sorţi, un alt număr de grupă, de la 2 la 15.
Fiecare jucător utilizează, în turul respectiv, propria grupă de litere, corespunzătoare numărului anunţat de arbitru.
Clasamentul se face în ordinea descrescătoare a punctajului realizat de fiecare jucător.


Împărţiţi acest articol prietenilor şi cunostinţelor




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Turneul de Scrabble Timișoara, 29-30 iulie 2006

Turnee memorabile de Scrabble Timișoara 29-30 iulie 2006 Competi ția: Campionatul Na ț ional Individual de Scrabble - Seniori, etapa a IV-a. Organizator: Clubul Sportiv FITT TIM-TEAM Timi șoara . Arena ș i cantonamentul: Casa Tineretului din Timi șoara. Vremea: z ăduh mare, ostoit prin incursiuni periodice la Festivalul Berii, Vinului ș i Pastramei de l âng ă Stadionul Dan Păltinişanu. Foto: Laurian Ieremeiov - organizatorul principal al turneului  Grup de scrabbleri la Timi ș oara 2006  

Dicționarul de cuvinte scurte Vasile Nichiforov

Dicționar de cuvinte scurte Dicționarul Vasile Nichiforov La începutul anului 1990 Vasile Nichiforov anunța realizarea unui Dicționar de cuvinte scurte conceput după principiile riglei de calcul. Câteva pagini din dicționarul Nichiforov, recuperate prin amabilitatea lui Luigi Mara:     Împărţiţi acest articol prietenilor şi cunostinţelor

Scurtă lecție de tactică de Maestrul Sportului Mihai Negrea

Meciuri memorabile de Scrabble Maestrul Sportului Michi vs Waxberry (robot) 598-597 la 9 septembrie 2014 Arena: WordBiz, Internet Scrabble Club , ISC. Dictionary: LOC, time: 60 0 rated, noescape: ON, challenge: Data: 09:Sep:14 În finalul partidei, Maestrul Mihai Negrea, Michi,  îl păcălește tactic pe Waxberry, unul dintre cele mai puternice programe informatice pentru jucat scrabble. Magistrul urzește fără taină o multiplicare cu 6 a literei G, iar robotul, cu sufletul curat, ignoră primejdia și pierde avansul pe care chiar și un cadet ar fi știut să-l apere. Michi - iaaeien                 Waxberry - arnafst 1) CHANGE - addefim         H4 frans 40 - tta?trl 2) 9G med 26      - adefimv 6F tratatUl 61 - sutilnb 3) 5J vafe 59     - adeiimt J2 bulvan 39 - daiplst 4) 10I imediat 74 - aceinoz N8 plastida 70 - ipdibcu 5) O2 cazonei 137 - eilostu O13 cub 68 - aujdiip 6) 11C solutie 68 - ?eennrr