Treceți la conținutul principal

MULTISCRABBLE, CUPA BRADUL SI SCRABBLE ADVERS LA COVASNA '85


 
Din Jurnalul Taberei de Scrabble Covasna 1985, de Mihai Covaciu

Alte articole:


 

Multiscrabble

DATA: 10 MAI 1985, orele 9.30 a.m. 
ARBITRU PRINCIPAL: Ninel ALDEA. 
CU FORME FLEXIONARE.

Arbitru
În general, timpul de gândire la fiecare depunere a fost de cca 20 minute. S-a cerut numai poziţia depunerii şi cuvântul, fără calculul punctajului. Orice soluţie greşită (cuvinte inexistente etc.) s-a penalizat cu 5 puncte.
Viorel NAGHI
Viorel NAGHI
Iuliu IOVANOV
Iuliu IOVANOV
Nicolae Oprisiu, Magnificul
Nicolae OPRIŞIU

Clasament

1.
Viorel NAGHI
2388
2.
Iuliu IOVANOV
2341
3.
Nicolae OPRIŞIU
2129
4.
Tinel ALDEA
1741
5.
Gabriel ENE
1570
6.
Ovidiu OPRIŞIU
1537
7.
Ştefania IORDACHE
1272
8.
Niculae Ermil EFTIMIU
1185
9.
Francisc KONICIKA
1180
10.
George IATAN
1139
11.
Dorel Ionel FLOREA
1128

 Grila partidei
Multiscrabble (Superscrabble duplicat)


Cupa Bradul

Brad doborat
10 MAI 1985, ORA 16.00.
ARBITRU PRINCIPAL: Ovidiu OPRIŞIU (zis Duţu); ARBITRI DIVERŞI: Carmen OPRIŞIU, Mirela ALDEA, Gabriela ALDEA.
EXTRAGERE SELECTIVĂ, CU FORME FLEXIONARE.


Clasament
ÎN URMA CĂRUIA ARE, ÎN SFÂRŞIT, ŞI TÂRGOVIŞTE UN… MARE BRAD!

Tinel ALDEA
Tinel ALDEA
Alexandru Dan PETRESCU
Dan PETRESCU
Dan URSULEANU
Dan URSULEANU
1.
Tinel ALDEA
1085
15
2.
Alexandru PETRESCU
1073
11
3.
Dan URSULEANU
1058
13
4.
Viorel NAGHI
1051
12
5.
Ninel ALDEA
1038
12
6.
Niculae Ermil EFTIMIU
1003
9
7.
Gabriel ENE
893
9
8.
Nicolae OPRIŞIU
882
10
9.
Dorel Ionel FLOREA
771
2
10.
George IATAN
744
6
11.
Francisc KONICIKA
695
4
12.
Ştefania IORDACHE
683
6

Cupa Bradul
Cupa Bradul - grila
Avertismente: N. Aldea şi Petrescu (-20), Eftimiu (-15), Iordache, Florea, Ursuleanu şi Naghi (-10)!
 Depuneri anulate: Iordache (6), Iatan (5), Konicika (3), N. Oprişiu, Ene (2), T. Aldea, Naghi (1)!.

 Atenţie mărită!


SCRABBLE ADVERS
Ideea acestei forme de joc datează din vara anului 1984 şi a fost lansată de ing. Şerban TEODORU. Pe parcurs s-au mai pus la punct (?!) regulamentele şi se desfăşoară partide experimentale, după cum urmează:

a)    Varianta DUPLEX: ing. Şerban TEODORU
b)     Varianta SIMPLEX: ing. Nicolae OPRIŞIU
c)     Varianta GRUPAJ: ing. Serghei PETROVICI
Şerban TEODORU
Nicolae OPRIŞIU
Şerban TEODORU
Nicolae OPRISIU

Varianta GRUPAJ este mai recentă, cu grupe stabilite anterior.
Noutatea faţă de celelalte forme de joc este aceea a sublinierii “adversităţii” partenerilor, prin alegerea literelor pe care va trebui să le depună fiecare, de către adversar. În cele ce urmează ne vom referi doar la primele două variante (“D” şi “S”).
            În varianta “D” se joacă cu două seturi de litere, fiecare jucător având grila lui, iar în varianta “S” cu un singur set de litere şi o singură grilă, comună.
            Fiecare jucător formează şi transmite partenerului câte o grupă de 7 litere cât mai “duşmănoasă” – care să limiteze deci cât mai mult posibilităţile de depunere (implicit de punctaj) ale celuilalt.
            Structura de principiu a grupei de litere: 3 vocale + 3 consoane + 1 valoare. Dar: maximum 2 consoane şi maximum 2 vocale pot fi identice !!! Jokerul se consideră vocală iar litera M valoare! Astfel sunt 14 grupe de 7 litere + ultima grupă de 2 litere, în toate grupele fiind câte o valoare. Literele nedepuse dintr-o grupă se elimină din joc !! Se pot stabili şi alte structuri de grupe, chiar pe numărul turului, dacă există un acord comun “încheiat” la începutul jocului (formarea grupei fiind, de exemplu, în funcţie de anterioara depunere a partenerului…).
            Cu fiecare grupă primită se pot face “n” depuneri (dar uzual se convine la n = 0…4, deci maximum 4 depuneri).
            În privinţa sistemului de punctare, se disting şi aici două variante: DIRECT – cu un singur punctaj în fiecare tur şi TRIPLU – cu trei punctaje / tur. În varianta SCRABBLE ADVERS (DUPLEX sau SIMPLEX) TRIPLU, primul punctaj este cel al depunerii (depunerilor) din tur. Al doilea punctaj, pe care şi-l adjudecă adversarul, este dat de diferenţa între varianta de depunere jucată şi o altă depunere posibilă, văzută sau… premeditată de partenerul care a transmis grupa !!! (Pe scurt, dacă ai depus mai puţin decât ştie adversarul că ai putea depune, ai încurcat-o!; nota M. Covaciu.)
            Acest punctaj este în majoritatea cazurilor ∆T>0, deoarece urmărind şi dezvoltarea ulterioară a grilei, jucătorul care a primit şi depune grupa nu va uza de potenţialul imediat maxim de puncte care se poate obţine cu ea! (Simplu ! – n. M.C.)
            “Expeditorul” grupei, cel care beneficiază de punctajul ∆T, nu are nici un considerent tactic de a nu declara ∆T maxim = T´- T; şi ca atare dacă “destinatarul” grupei – cel care a jucat-o efectiv şi a obţinut punctajul T iniţial – are o soluţie de depunere cu punctaj şi mai bun (T´´), atunci se naşte al treilea punctaj ∆T´ = T´´ - T´ x 10, pe care şi-l adjudecă “destinatarul”. (Din ce în ce mai simplu… n. M.C.)

            O asemenea partidă se pretează la jocul prin corespondenţă (timp considerabil de analiză la fiecare tur…). Evident, numărul tururilor la SCRABBLE ADVERS DUPLICAT = 15, iar la SCRABBLE ADVERS SIMPLEX  = 8 (iar ansamblul de tactici în cele două forme este diferit).

            Regulile privind tehnica depunerii şi a calcului punctajului sunt aceleaşi ca la Scrabble liber.

SE JOACĂ NUMAI CU FORME FLEXIONARE !!!


Exemplu de foaie-tip de concurs:

JUCĂTORUL A
JUCĂTORUL B
- transmite grupa de litere:
(1) E O O – N N R – J
- face depunerea:
1.      H7: NO = 2 x 2 = 4
2.      I6: RO = 3
 ad. 7H: NO = 3
3.      6I: RE = 4

TOTAL T1 = 14 puncte


- transmite foaia şi grupa pentru partener:
(2) I O O – L L T – X
- analizează o variantă de depunere a grupei (1) cu un punctaj T´ - T:
1.      H7: NO = 2 x 2 = 4
2.      9H: RE = 3
ad. H7: NOR = 3
3.      H6: ONOR = 4
4.      9H: REN = 3
Note:
-          jucătorul B avea şi alte variante mai bine punctate, dar a urmărit şi poziţia oferită de partener;
-          Literele J şi N, nedepuse, se elimină.
TOTAL T´ = 17 puncte
T = T´ - T = 17 – 14 = 3 puncte

- face depunerea grupei (2):
1.      5J: LOT = 8
2.      5J: LOTO = 4
3.      I6: ROL = 5
4.      L4: IT = 4
TOTAL T1 = 21 puncte
- transmite grupa:
(3) E U U – C C P – Z

- analizează întâi cel mai bun punctaj cu grupa (1):
1.      8G: NE = 4
2.      9F: NO = 6
3.      10F: OR = 11
TOTAL: 21 puncte

- optimizează depunerea grupei (2):
1.      J5: TE = 2
2.      J3: IOTE = 4
3.      I2: OL = 6
4.      J2: LIOTE = 11
TOTAL: 23 puncte

- transmite grupa (4), după ce face depunerea grupei (3)…

şi aşa mai departe…

Nicolae OPRIŞIU, mai 1985

 Repărṭiṭi acest articol!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Turneul de Scrabble Timișoara, 29-30 iulie 2006

Turnee memorabile de Scrabble Timișoara 29-30 iulie 2006 Competi ția: Campionatul Na ț ional Individual de Scrabble - Seniori, etapa a IV-a. Organizator: Clubul Sportiv FITT TIM-TEAM Timi șoara . Arena ș i cantonamentul: Casa Tineretului din Timi șoara. Vremea: z ăduh mare, ostoit prin incursiuni periodice la Festivalul Berii, Vinului ș i Pastramei de l âng ă Stadionul Dan Păltinişanu. Foto: Laurian Ieremeiov - organizatorul principal al turneului  Grup de scrabbleri la Timi ș oara 2006  

Dicționarul de cuvinte scurte Vasile Nichiforov

Dicționar de cuvinte scurte Dicționarul Vasile Nichiforov La începutul anului 1990 Vasile Nichiforov anunța realizarea unui Dicționar de cuvinte scurte conceput după principiile riglei de calcul. Câteva pagini din dicționarul Nichiforov, recuperate prin amabilitatea lui Luigi Mara:     Împărţiţi acest articol prietenilor şi cunostinţelor

Scurtă lecție de tactică de Maestrul Sportului Mihai Negrea

Meciuri memorabile de Scrabble Maestrul Sportului Michi vs Waxberry (robot) 598-597 la 9 septembrie 2014 Arena: WordBiz, Internet Scrabble Club , ISC. Dictionary: LOC, time: 60 0 rated, noescape: ON, challenge: Data: 09:Sep:14 În finalul partidei, Maestrul Mihai Negrea, Michi,  îl păcălește tactic pe Waxberry, unul dintre cele mai puternice programe informatice pentru jucat scrabble. Magistrul urzește fără taină o multiplicare cu 6 a literei G, iar robotul, cu sufletul curat, ignoră primejdia și pierde avansul pe care chiar și un cadet ar fi știut să-l apere. Michi - iaaeien                 Waxberry - arnafst 1) CHANGE - addefim         H4 frans 40 - tta?trl 2) 9G med 26      - adefimv 6F tratatUl 61 - sutilnb 3) 5J vafe 59     - adeiimt J2 bulvan 39 - daiplst 4) 10I imediat 74 - aceinoz N8 plastida 70 - ipdibcu 5) O2 cazonei 137 - eilostu O13 cub 68 - aujdiip 6) 11C solutie 68 - ?eennrr